Conversatie Management in 1 dag
Kunt u een publiek opbouwen?
U bent op zoek naar nieuwe klanten, leveranciers of medewerkers. Je gebruikt waarschijnlijk nog steeds de traditionele kanalen, maar hebt u ooit overwogen om sociale media in te zetten? Ze leveren voor veel bedrijven een steeds meer resultaten op in de vorm van nieuwe klanten, leveranciers of medewerkers. Maar hoe begin je hier aan en maak je dit efficiƫnt? Elke bedrijf of afdeling doet andere dingen. Wat is nu de juiste weg. En snel komt u tot de vaststelling dat er veel tijd kan in opgaan. De vraag rijst snel: wat is een goede strategie en aanpak.
Wat mag u verwachten?
Gedurende deze praktische training zult u niet alleen die sociale media manager rol leren maar vooral in de praktijk kunnen brengen. We starten met het in kaart brengen van de strategie, het doelpubliek en de algemene aanpak. Daarna gaan we in detail kijken naar de conversatie platformen zoals LinkedIn, Facebook, Twitter en de content platformen zoals YouTube, Instagram, Pinterest, blogs, etc. We gaan ook aanleren hoe u luistert op sociale media.
Programma
De BasicsOverzicht van het sociale media landschap (wie zit waar en waarom?)
Wat zijn de nieuwste trends? Op welke sociale media platformen inzetten?
Wat zijn de voordelen en nadelen van sociale media?
Hoe een sociale media policy opstellen?
Hoe luisteren naar wat er over u wordt verteld op sociale media?
Welke content moet u aanbieden en waar? (video, foto, audio, tekst, etc.)
Hoe de conversatie platformen inzetten?
Profielen (persoonlijk en bedrijfsmatig) maken en optimaliseren
Connecties, Fans en Volgers zoeken en vinden
Conversaties starten en onderhouden met de connecties, fans en volgers
Hoe mensen bereiken (welke content willen ze) en dit zowel gratis als betalend
Waar content vinden die je kunt delen?
Hoe reageren op (positieve en negatieve) berichten?
Hoe adverteren op deze platformen?
Maak de cirkel rond
Meten is weten. Maar hoe doe je dat op sociale media?
Hoe je medewerkers mee krijgen op sociale media?